Психологічний супровід розвитку учнів
протягом освітнього процесу
- Психологічна розвиваюча робота на етапі первинної адаптації першокласників
Мета:
створення соціально-психологічних умов для успішної адаптації першокласників в ситуації шкільного навчання.
Завданя:
- Розвиток у дітей когнітивних умінь і здібностей, необхідних для успішного навчання в початковій школі. Комплекс цих умінь і навиків входить в поняття психологічної готовності до школи.
- Розвиток у дітей соціальних і комунікативних умінь, необхідних для встановлення міжособових відносин з однолітками і відповідних ролевих відносин з педагогами.
- Формування стійкої учбової мотивації на фоні позитивної "Я-концепції" дітей, стійкої самооцінки і низького рівня шкільної тривожності.
- Основні напрями роботи психолога в V класі
V клас (10 років) - кінець дитинства, період, безпосередньо передуючий підлітковому. В цей час діти в основному врівноважені, спокійні, вони відкрито і довірливо відносяться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають від вчителів, батьків, інших дорослих допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості з погляду виховних впливів, у тому числі і роботи практичного психолога.
Мета:
створення соціально-психологічних умов для успішної адаптації п'ятикласників в ситуації шкільного навчання.
Завдання:
- оволодіння базовими шкільними знаннями і уміннями;
- формування уміння вчитися в середній школі;
- розвиток учбової мотивації, формування інтересів;
- розвиток навиків співпраці з однолітками, уміння змагатися з іншими, правильно і різносторонньо порівнювати свої результати з успішністю інших; /Соціометрія/
- формування уміння добиватися успіху і правильно відноситися до успіхів і невдач, розвиток упевненості в собі;
- формування уявлення про себе як про умілу людину з великими можливостями розвитку.
Тестування по Амтхауеру
- Основні напрями роботи психолога в VI—VII класах
VI-VII класи (11-12 років) - молодший підлітковий вік. Це період підвищеної активності, прагнення до діяльності, значного зростання енергії школяра.
Мета:
створення соціально-психологічних умов для успішної адаптації підлітків в ситуації шкільного навчання.
Завдання:
- формування нового рівня мислення, логічної пам'яті, виборчої, стійкої уваги;
- формування широкого спектру здібностей і інтересів, виділення кола стійких інтересів;
- формування інтересу до іншої людини як до особи;
- розвиток інтересу до себе, прагнення розібратися в своїх здібностях, вчинках, формування первинних навиків самоаналізу;
- розвиток і зміцнення відчуття дорослості, формування адекватних форм затвердження самостійності, особової автономії;
- розвиток відчуття власної гідності, внутрішніх критеріїв самооцінки;
- розвиток форм і навиків особового спілкування в групі однолітків, способів взаємопорозуміння;
- розвиток моральних відчуттів, форм співчуття і співпереживання іншим людям;
- формування уявлень про зміни, що відбуваються, пов'язані із зростанням і статевим дозріванням.
Курс: "Школа проти СНІДу"
- Основні напрями роботи психолога в ІХ—ХI класах
Основні завдання розвитку в ранній юності:
- Отримання відчуття особової тотожності і цілісності (ідентичності).
- Отримання психосексуальної ідентичності - усвідомлення і самовідчуття себе як гідного представника певної статі.
- Професійне самовизначення - самостійне і незалежне визначення життєвих цілей і вибір майбутньої професії.
- Розвиток готовності до життєвого самовизначення, що припускає достатній рівень розвитку ціннісних уявлень, вольової сфери, самостійності і відповідальності.
Тестування по ШТРРУКурс: "Світ професій"
Кiлькiсть переглядiв: 532
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.